Материнство

Якщо дитина пише з помилками, не поспішайте його лаяти. Можливо, у нього дисграфія. Розбираємося, що з цим робити

Дисграфики – цікаві люди. Їм під силу завдання, з якими звичайні діти не справляються. Побудувати проекцію траєкторії руху всередині паралелепіпеда в четвертому класі? Або перетин в піраміді? Запросто! Але в школі таким дітям зовсім непросто.

Чому я їх люблю, читайте тут, а сьогодні розповім ось про що.Що можна зробити, якщо дитина пише з помилками?В першу чергу звернутися до логопеда. Обов’язково! Дисграфія буває різною, тільки фахівець може вибрати тактику корекції.

Це обов’язковий пункт.У роботах по російській мові міняємо тактику. Використовуємо поморфемное лист.

Вчимо дитину розбивати слово на частини (префікси, корені, суфікси, закінчення) до того, як він його написав. Це простіше, ніж потім шукати помилки.Досить складно орієнтуватися в написанні цілих слів і пропозицій.

Але нам дуже пощастило! У російській мові морфемный принцип написання. Морфеми (частини слова) ми пишемо однаково, вони підпорядковуються досить чіткими правилами. Чим не конструктор, так обожнюваний дисграфиками? Знижуємо швидкість письма і спрямовуємо увагу на аналіз слів.

Інші способи запоминанияДисграфикам складно запам’ятовувати послідовності. У них в голові картинки, часто детальні та яскраві. Значить, марно долдонить правила.

Шукаємо інші способи запам’ятовування: малюнки, схеми, вірші. Шукаємо різні способи і використовуємо все, що працює. І обов’язково зміцнюємо їх емоційно.

Асоціативні словники допомагають чудово!Використана ілюстрація Ольги Громової з книги Вікторії Ледерман “До дошки піде…

Василькин!”Використана ілюстрація Ольги Громової з книги Вікторії Ледерман “До дошки піде…

Василькин!”АлгоритмыИспользуем чіткі алгоритми пошуку «ошибкоопасных» місць і пояснення орфограмм. Вони повинні бути лаконічними і зчитуватися при побіжному погляді. Блок-схеми в цьому випадку – ідеальний варіант.

При роботі кожен раз проговорюємо алгоритм.Принцип «Не вірю. Доведи!»Цей принцип взагалі-то повинен бути основним у школі.

Мені здається, завдання освіти до цього зводиться – навчити дітей сумніватися, задавати питання, аналізувати джерела і доводити.У російській мові дисграфикам не можна спиратися на своє чуття. Воно у них надто розвинене.

Такі хлопці дійсно добре відчувають мову. Вони часто помічають тонкі грані і категорії, з легкістю визначають, як виникло слово, бачать зв’язку, які не бачать інші. Але це вражаюче властивість може зіграти злий жарт при листі.

Принцип «Не вірю. Доведи!» має стати ключовим.Сильні стороныИщем сильні сторони дитини і спираємося на них.

Дисграфики – цілеспрямовані та наполегливі хлопці. Ці риси характеру, а також всі плюси, яка дає дисграфія, знадобляться в житті набагато більше, ніж орфографія.Але ми так часто не помічаємо хороше в дітях.

Ось, наприклад, диктанти. З 80 слів 18 написані з помилками. А решта 62 написані правильно.

Адже 62 більше, ніж 18 в рази! Це досягнення. А в наступний раз можна поставити мету написати без помилок 63 слова.Будь ласка, вірте в дітей!Будьте на їх стороні.
Вони правда стараються.Оксана Левченко,філолог, викладач російської мови і літератури, монтессорі-педагог, перекладач, редактор блогу «Книжковий шафа дітям» Всі статті автора: #кшд – російська мова Підписатися на нові статті та анонс занять з російської мови можна на каналі Telegram «КШД російська мова»Маленька прохання: якщо стаття вам сподобалася, поставте будь смайлик в коментарях Для нас це дуже важливо.

Related posts

Leave a Comment